De senaste dagarna- fullt upp

Jag lever verkligen ett hektiskt liv här borta, en massa grejjer som händer hela tiden. Sen har jag lite svårt att bara vara stilla, inte göra något speciellt. Så de senaste dagarna, jag börjar i fredes:

Passade pojkarna hela dagen, först william under förmiddagen, väldigt lugnt då han lekte mest själv. Vi gjorde iaf pannkakor tillsammans, han är så duktig på att hjälpa till. James blev glad när han kom hem, för dem älskar dem. Jag själv höll mig till knäckebröd, jag tycker det är så himla gott med ost, tomat o gurka. Är alltid så sugen på det!

Vid ett-tiden bestämde vi oss att bege oss ut, åkte till Palatine Hill för att åka pulka. Det var helt underbart väder, soligt o molnfritt, så en ljusblå fin himmel. :) Åkte lite, lekte i parken bredvid o åkte lite till. När vi var trött på det begav vi oss till McDonalds för att fika o sen leka. Jag själv satt bara o löste korsord, lugnt o skönt. De lekte o skötte sig själva.

Några timmar senare, när jag äntligen fick dem därifrån begav vi oss hemåt, det är inte så läött, dem älskar att leka där. Min dag med dem var slut, en väldigt bra sådan.

Senare begav jag mig hem till Josefin, umgicks med hennes värdpappa lite o sen for vi ut o köpte glass på Oberwise. mums.. Vi är helt glassgalna. Är sugen på det nu också, har det hemma men vet inte om jag ska äta. Är egentligen så mätt efter den goda soppan med ham o grönsaker.
Mötte upp Anna o kollade på bio i DeerPark, såg Welcome Home.. (kommer inte ihåg personens namn). Rätt bra film!

Lördag o förmiddagen var lugn, kollade hotell o lite andra grejjer för jag, Josse o anna hade tänk åka in till chicago över en natt. Tog tåget in vid halv 3 tiden, för att senare bege oss till vårt hotell där. Ett väldigt mysigt på Michigan ave, The Congress Plaza Hotell. Började dricka lite av Champangen, så gott. Stack ut o åt o sen tillbaka till hotellet för att dricka mer o sedan möta upp Anna. Köpte ut lite öl nere i baren ockås, inga problem. Behövde inte ens visa legg. :P

Stoppade närmasta taxi o begav oss ut på olika pubar. Stannade inte länge på några, det skulle hela tiden upptäckas nya men vi hade väldigt trevligt. träffade en massa roliga människor, blev bjudna av vissa som vi bara lämnade sen för de var konstiga.. haha.. men men.. jag fick ett nummer av en kille. haha men nog palla.. :P haha

Söndag, trötta o lite sledna men bagav oss ut på stan. Riktigt skönt väder, inte alls lika kallt som gårdagen. Åt frukost på subway, deras mackor är så himla goda. :) Annars tillbringade vi dagen ute på deras gator, var bla på Nayv Pier o åt lucnh. Pasta, gott. Tog taxi tillbka till tåget, för helt plötsligft så regnade o inte så lite heller.

På kvällen umgicks jag med familjen, vi var på McDonalds o åt kvällsmat. Pojkarna lekte sen. Så då avslutade jag dagen som jag börjat, att äta ute. haha. Det är helt otroligt här men jag har vant mig nu o tycker om det. :)

Måndag:
Pojkarna lediga, förmiddgen gjorde vi inget speciellt, de hade en massa grejjer att göra, typ läxor o sånt så den mesta tiden gick åt det. Efter lunch begav vi oss iväg på bio, kollade på en film som heter The Spiderwick, riktigt bra film.

Kvällen var vi på seans restuarang o åt. Väldigt gott, kinamat följt av efterrätt, glass för mig. Kände enentligen inte för att äta ute idag igen men ville se hur o var sean jobbade. de var iaf trevligt.

Jag stör mig lite på hur pojkarna beter sig när de äter, att det inte är någon reda med hur de sitter, de kan ligga ner o göra lite som de vill. Jag tycker inte om det. Men vad ska jag göra åt de när jag passar dem, för de e int så lätt när jennie eller sean inte bryr sig.

Skulle egentligen bowlat sen men blev inte för det var för lång väntetid. Skönt tyckte jag för var inte så sugen på det idag, ville iväg till gymet. Vilker jag också gjorde när jag kom hem. :P

Tisdag:
Pojkarna lediga idag också, har varit inne i Chicago på museum. Aguariumet. Trevligt, kollat på delfinshow, bio med 3d eller vad de nu heter, o massa fiskar o vattendjur. Åt även lunch där, en macka o såklart var det chips till.. nja inte så gott de men mackan gick ner.
Så där inne har vi varit nästan hela dagen, skönt att inte vara hemma. När vi kom hem passade jag dem lite bara, gjorde läxa, syssla o kollade på tv. Städade lite också, ibland känns det som om det ör bara jag som gör de. Men jag står inte ut när det är massa skit på golvet o så.

Nu ikväll så har jag tränat hemma hos Colleen o Pete i deras källare. de har ett triatlon där. Gjorde de medan jennie hade brödet där, för ugnen funkar inte. Sen åkte vi hem o åt. Väldigt gott.

Nu är jag så sugen på glass, amerikansk glass är så himla god. men ska jag äta, gör det ju så ofta.. haha.. :P

image11

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaha Emme. Där ser du ju pigg ut:P hehe. pusss

2008-02-20 @ 11:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0