Söndagsmorron

God morron
Precis vaknat upp i ett kallt hus. Varmen fungerar inte riktigt som den ska. Så jag ligger kvar under täcket o vill gärna inte gå upp. De e inte så tidigt heller, så stannar nog ett tag till.

Funderar på att åka till gymet idag, eller nu under morronen för sen i eftermiddag ska jag nog träffa Anna, en ny svensk aupair här i närheten. Ska bli jättekul att träffa nytt folk.

Min helg här har varit bra hittils, jag har umgåtts med josefin sen i fredes kväll till lördag eftermiddag. Först i fredes kväll var vi hos henne, körde o köpte glass o åt det framför tv:n. Drack lite vin också. Trevlig kväll med mkt god glass. Jag älskar den amerikanska glassen, kan inte få nog. Den är så himla god.

På lördagen bestämde vi oss till slut att åka o shoppa på ett ställe som heter Oakbrook, ligger söderut ca 30 minuter, ner mot Chicago nästan. Hade problem att hitta dit, körde först för långt så fick köra tillbaka sen tog vi fel avfarter, de e inte så lätt att köra på deras motervägar vär. De är så stora o tar aldrig slut. De e inte hemma, en stor väg genom hela landet, här är de vägar hit o dit. Man blir totalförvirrad ibland.
Kom dit det gjorde vi iaf, det var ett shoppingställe där man går utomhus mellan affärerna, mysigt men lite kallt. Jag köpte lite kläder på H&M, måste sluta med de. Det har vi ju hemma.
När vi körde hem hade vi också problem, en tag kändes det som om vi aldrig skulle komma hem, vi hade ingen aning om vart vi var o vad ska man göra då. Hjälp. Som tur var löste vi det bra, så hem kom vi, till slut... haha :P

Kvällen spenderade jag tillsammans med pojkarna, Jennie o Sean skulle ut o äta så jag skulle vara barnvakt. Jag lagade mat till dem, fisk, makaroner o grönsaker med sås o dressing. De blev gott. Efteråt bakade vi kakor som de sedan åt lite av. De o deras desserter de e löjligt ibland. Helt galna i kakor o alla onyttigheter medan vanlig mat knappt går ner ibland.
Det är verkligen inga problem att få de här ungarna i säng, de går hur lätt som helst. Så vid 8-tiden låg båda i sägen o jag kunde bara ta de lugnt. Skönt!!

Idag är det då söndag o en hel vecka väntar mig. Tiden går så himla fort här. Jag har snart varit här i 3 månader, de e inte klokt. Snart kommer dagen när jag ska åka hem vara här, de kommer inte va någon rolig dag. Usch va jobbigt, att behöva lämna allt o alla. De var ju inte som när man lämnade dem där hemma, för dit kommer man ju igen.

Nu kom Linda in på msn, vad jag saknar er! image3

Ni är bäst. Jag älskar er så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0