Svinkallt hus

Vaknade upp i ett sjukt kallt hus, 12 grader plus visade termometern. Värmen har varit sönder sedan i lördes kväll men det var inte förrän idag man verkligen kände de. Låg kvar under täcket så länge det bara gick o så gjorde hela familjen här. Tjugo i åtta kände ja att ja va tvungen att ta o kliva upp i kylan o klä på mig några lager med kläder. o började min dag. 

Min gårdag var hur trevlig som helst, var inte hemma så mkt som resten av familjen. Alla flydde det kalla huset. Ja begav mig till Lincolnshine, ca 20 minuter härifrån. Där bor Anna o vi hade bestämt att träffas idag. Första gången jag träffade henne o vi hade skitkul tillsammans. Kändes nästan som om vi känt varandra mkt längre än några timmar när vi skiljdes mot kvällen till. Vi åkte till ett shoppingcenter en bit ifrån hennes hus som heter Westfield, gick mest runder o pratade. Man har så himla mkt att prata om o känns så skönt, en person i samma situation. Hon alldelles ny här o kände verkligen igen mig, för så var ja från början, visste inte mkt om livet här. Kände mig stolt, vad jag kan och har lärt mig mycket av mina tre månader här. Shoppade inget, kan ju inte göra de varje gång.

Bilkörningen går bra o jag hittar hyfsat bra men det blir ändå att man kör fel, speciellt när man kör på ställen där man aldrig varit på förut, vilket det var idag. Hade aldrig varit där, de ligger typ norrut o det brukar alltid blir att vi beger oss söderut, typ ner mot chicago o så.

Kvällen tillbringade jag hemma hos Pete o Colleen ( jennies bror o fru) tillsammans med min familj. Åt mat, umgicks o kollade på amerikansk fotboll. Final o har verkligen ingen koll på den sporten, tycker inte det är kul. De påstår att jag komme tycka om det när jag väl förstår, om jag någonsinn kommer fatta mig på det.

Måndag o lång dag med pojkarna. William under förmiddagen o sedan James också när han kom hem. Pysslat o gjort läxorna, lekt, varit med James på hans basketträning. Bakat semlor med killarna som vi ska äta imorron. Gott, men såklart så ska ugnen gå sönder så fick åka till Colleen o använda hennes ugn. Blev hyfsat bra förutom att de jäste alldelles för mkt o blev lite stora pga ugnmöget. De var iaf goda o smakade precis som mammas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0