En fredagkväll inne i Chicago!

Lördag igen. Tiden den bara rullar på. Har haft lugna o underbara sista dagar, började i torsdes då jag knappt behövde jobba något alls, då jennie inte hade mkt på jobbet. Vi stack ut o åt lunch sen hem o jag var nästan ledig resten av eftermiddagen. Vid halv 4 tiden började jag göra pizza, skulle bli det till middag. Hemmalagad pizza, precis som hemma. Det blev så himla gott. Pojkarna protesterade och klagade i början men när de väl hade smakat så tyckte de att det var hur gott som helst. Tvåt hela plåtar med pizza klämdes. :P

Senare på kvällen åkte jag till Starbucks coffee i Buffalo Grove, skulle träffa Kristin, en svensk tjej som jag träffat en gång innan för ett tag sen. Vi hade hur trevligt som helst, henne ska jag börja umgås med mer, jättehärlig tjej. :) Redan på onsdag har vi planerat in att vi ska ut och äta frukost på ett pannkakshus med väldigt god frukost enligt henne.




Fredag och jag passade bara William under förmiddagen, vi hade det hur bra som helst, inget bråk eller tjafs alls. Ibland kan vi verkligen vara som hund och katt, men jag behöver kanske någon att bråka med, nu när jag inte har anna eller mamma. haha... Vi lekte lite på mitt rum, sen är han rätt bra att sköta sig själv, så behöver inte leka med honom hela tiden. Åkte till bibliotektet på storytime vid 10-tiden, han vill aldrig åka iväg, vill alltid bara vara hemma men med övertalning så får man iväg honom o när han väl kommer iväg på något tycker han det är skitkul.
På eftermiddagen åkte vi in till Chicago, först lunch på ett McDonalds sen åkte vi på ett museum. Museum of Science and Industry, massa grejjer från naturkunskap, kemi, biologi, industri med massa bilar o båtar o allt, allt på en bondgår osv... Nja det var väl inte jättekul, tycker inte museum är så väldans intressant men det gick, tiden sprang bara iväg. Sen är det inte så lätt att va på museum o sånna grejjer med pojkarna för de har så brottom o bara springer iväg, så kan inte kolla på något en längra tid, om man vill läsa eller så. Inte för att jag bryr mig så mkt men iaf.

När vi skulle åka hem lämnade jennie o dem av mig vid millenium park inne i Chicago, skulle nämligen möta upp Josse där senare. Jag gick runder lite för att fördriva tiden sen satt jag mig på ett cafe för jag blev trött på det.
Vi möttes upp och vi tog tunnelbanan, the EL upp till The Riveriara, där vi skulle gå på konsert, The Hives, hmm ingen kommentar. Jag tycker inte om rock speciellt mkt, men det var iaf trevligt att va där o få se dom live. Kul också att se hur löjliga alla ser ut när dem rockar, klarar verkligen inte av den musikstilen, usch... En trevlig kväll, där jag klarade av att köpa ut i baren, igen. Jag anväder mig av mitt falsklegg som jag fått, en tjej som är väldigt likt mig o jag har inga som helst problem att köpa ut. En massa folk, i början stod vi rätt långt fram mitt inne i allt men det blev för mkt, när alla börjar hoppa o puttas, jag fick nästan panik, kändes som man skulle ramla ner under alla. Träffa några svenskar där, och någon annan som skulle åka till sverige för att plugga lite. Fattar inte varför men det skulle han.. :P Sen var det slut efter några timmar, faktiskt rätt skönt för den höga muskien blir för mkt, vi begav oss tillbaka till tåget/tunnelbanan. Denna transport går både under jorden och ovanpå, så det är lite kul men det ser så gammeldags o smutisigt ut där men väldigt billigt att åka med. Kostar ca 2 dollar för en tur.  Kom tillbaka till State street o begav oss tillbaka till tåget som skulle ta oss hem, väntade ett tag o såklart skulle josse äta, hungrig men jag palla inte. Det är inte klokt vad sugen på glass man kan bli, det är helt galet, som ett begär man måste ha. Men som tur var, var det mesta stängt då vi var där efter 11, annars hade det kanske blivit en glass. :P Tog tåget hem o efter väntades en halvtimmes promenad hem till mig, för att sedan köra josefin hem (drack bara en öl, tidigt under kvällen, de kör amerikanarna på så varför inte jag.), så var inte hemma o i säng förrän runt halv 2. Klart jag är pigg idag ändå, i detta huset går det inte att sova länge, inte när det finns två barn som låter som två elefanter.

Ska ha en lugn helg tror jag, inget speciellt som händer idag vilket är skönt sen imorron ska jag iväg o bada med Jennie o pojkarna, orkar inte för vill vara ifrån dem lite men samtidigt så har jag lovar. hade hellre gått o kollat på hockey, inte vilken match som helst. Blackhawks-Voncover, svensklaget med brödrarna sedin bla. Men men kan inte hinna med allt, tyvärr...

Förresten fick mer snö i torsdagsnatt, snälla sluta... Jag hatar det. Vill ha sommar o som :)

 
Pizza, museum o the hives, det får sammanfatta de sista dagarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0